Om skrivprocesser, skrivprojekt, tänkande och läsande. Och kanske lite allmänt svammel.

25 mars 2016

Längtan, drömmarna, orden som vilar i händerna. De bränns.


Skriver ut manuset till romanen. Det bränns, är helt varmt från skrivaren, där det ligger i mina händer. Och kanske det bränns på andra sätt också. Blev helt plötsligt rädd att jag ska tycka att det är helt värdelöst. Det är inte färdigt, jag vet att det inte är det. Jag vet att jag kommer hitta fel och svagheter och sånt jag inte är nöjd med. Men det är en annan sak. Det som är skrämmande är känslan av att alltihop kanske kan vara kasst. Att det kanske inte håller, den nya inriktningen, det jag skrivit nu.

Kanske inte vågar läsa förrän imorgon. Kanske får räcka med att hålla i det idag. Ibland får man lov att vara försiktig med sig i sin skörhet och i sina rädslor.


[Bild lånad från timotheories.com]

2 kommentarer:

  1. Jag förstår både din rädsla och din skörhet kan jag säga. Känner igen mig i det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vågade läsa idag iaf :) Det mesta känns helt ok, mest slutet jag kanske behöver göra nåt åt.

      Radera